Globalna konferencja Moodle™ – Barcelona 2019

Ponad 350 użytkowników Moodle™ uczestniczyło w pierwszej w historii globalnej konferencji Moodle™, która odbyła się w dniach 18-20 listopada w Barcelonie .

W dniach 18-20 listopada, Moodle™ HQ gościło MoodleMoot Global 2019 w Barcelonie, w Hiszpanii. Trzydniowa konferencja zgromadziła uczestników z ponad 40 krajów, aby podzielić się dobrymi praktykami w zakresie edukacji i szkoleń w miejscu pracy, rozwoju i badań przy wykorzystaniu Moodle™ LMS. Na konferencję przybyli delegaci pochodzący z bardzo różnych środowisk zawodowych i geograficznych, dzięki czemu MoodleMoot Global było bardzo bogatą wymianą doświadczeń, wyzwań i rozwiązań dotyczących tego, w jaki sposób nauczyciele, instruktorzy, programiści i specjaliści ds. nauki i rozwoju z organizacji międzynarodowych wykorzystują elastyczność Moodle™ do osiągnięcia swoich celów w zakresie e-learningu.
Poniżej skrót 3 dni konferencji.

Dzień 1: Praktyczne uczenie się

Podczas pierwszego dnia poświęconego warsztatom, uczestnicy mieli okazję stawić pierwsze kroki w ramach programu certyfikacji Moodle Educator Certification Program, zapoznali się z problematyką grywalizacji i uzyskali wgląd w dostępność w Moodle™. Społeczność open-sourcowych programistów podzieliła się swoimi najnowszymi projektami, pomysłami i innowacjami z międzynarodowymi rówieśnikami i programistami centrali Moodle™ podczas Devjam.

Dzień 2: Wymiana dobrych praktyk

Drugi dzień MootGlobal19 rozpoczął się wystąpieniem prezesa i założyciela Moodle’a Martina Dougiamas’a, w którym przedstawił on ekskluzywny przegląd najnowszych wiadomości na temat produktów i projektów Moodle™, w tym integracji H5p, partnerstwa z Go1, omówił co zespół robił w ciągu ostatnich miesięcy, a także uznał globalny wkład społeczności Moodle™, który umożliwia jego istnienie.

Przez resztę dnia, delegaci podzielili się na różne źródła, z których użytkownicy Moodle™ i społeczność Moodle™ wymieniali się nieocenionymi dobrymi praktykami w zakresie stosowania Moodle™ w środowisku edukacyjnym i szkoleniowym. Szkoły, miejsca pracy i instytucje z całego świata dzieliły się sukcesami i projektami zbudowanymi na bazie Moodle™. Uczestnicy mieli również okazję dowiedzieć się więcej na temat niektórych nowych produktów Moodle™, takich jak Moodle™ Workplace.
Wieczorem na Moodle™ Party wszyscy bawili się muzyką, światłami i kostiumami z lat 70-tych, jedząc kolację, pijąc napoje oraz nieformalnie nawiązując kontakty.

Day 3: The future of Moodle

Trzeci i ostatni dzień MoodleMoot Global rozpoczął się bardzo inspirującą sesją, podczas której młodzi uczniowie z 4 katalońskich szkół podzielili się swoją wizją tego, czym powinien być Moodle™ w przyszłości. Międzynarodowa publiczność nauczycieli i programistów miała również okazję zadać uczniom pytania i uzyskać ich spostrzeżenia na wiele tematów.
Przez resztę dnia delegaci ponownie podzielili się na źródła, aby dowiedzieć się więcej na temat nowych i udanych zastosowań Moodle™ w sektorze korporacyjnym, wskazówek i strategii dla administracji Moodle™ w dużych i złożonych przypadkach oraz aby być na bieżąco z postępami rozwojowymi wraz ze społecznością Moodle™ i centralą Moodle™.

Menedżer produktu Moodle™ LMS Sander Bangma przedstawił również obszerną aktualizację dotyczącą nowego Moodle™ 3.8 oraz przegląd ścieżki dla 3.9, a Solange Lalonde, starszy kierownik projektu ds. programu nauczania i uczenia się, wyjaśnił badania i cele stojące za Moodle™ Educator Certification Program.