Moodle™ LAE 3.5

Liberal Arts Moodler Charles Fulton ogłosił najnowsze wydanie Moodle™ LAE 3.5. Na stronie dostępne są również poprzednie wersje 3.1, 3.3 i 3.4. Zestaw aktualizacji jest głównym produktem grupy szkół wyższych wspierających rozwój Moodle, czyli Collaborative Liberal Arts Moodle™ Project (CLAMP).

CLAMP koncentruje się na współpracy i wsparciu Moodle™, zrzeszając w tym celu ponad 30 uczelni Liberal Arts w USA. Poprzez swoje działania stara się zoptymalizować działania Moodle™ w kontekście edukacji, a tym samym uczestniczy w różnych etapach tworzenia, analizy, naprawy błędów a także tworzenia kodu.

Członkowie CLAMP organizują specjalne wydarzenia, które mają na celu poprawy wydajności oraz zminimalizowanie błędów, które mogą wystąpić w oficjalnie publikowanych wersjach Moodle™.

Tym razem po publikacji Moodle™ LAE 3.5 organizacja CLAMP zorganizowała wydarzenie “Hack/Doc Fests”. Wydarzenie polega na tym, że wyznaczeni programiści i technolodzy – dwa razy do roku, w różnych lokalizacjach geograficznych – przez 2-3 dni przeprowadzają ataki hakerskie i testują dany produkt, na koniec tworząc dokumentację i wysyłając ją do Moodle™, jednocześnie dzieląc się doświadczeniem i spostrzeżeniami.

Moodle™ LAE oferuje kilka kluczowych wyróżnień, ale filozofia CLAMP polega na oferowaniu najpierw wsparcia dla Moodle™. Pomagają identyfikować i rozwiązywać problemy w Moodle™ Tracker.

Moodle™ LAE oferuje kilka domyślnych opcji, których nie ma Moodle™. Niektóre z kluczowych różnic to zdolność studentów do publikowania postów na forum anonimowo, czy np.  możliwość ograniczenia dostępności zasobów wyłącznie na kursach. Dostarcza również kilka wtyczek, które w rdzeniu Moodle™ wymagałyby dodatkowych czynności instalacyjnych.

Polityka CLAMP ma być wysoce selektywna w zakresie dodanej funkcjonalności niedostępne w rdzeniu. Wybierają tylko “najlepsze w swojej klasie” rozwiązania, które mają szerokie zastosowanie wśród członków.