Jak koronawirus wpłynął na Moodle™ i zdalne nauczanie

Nie będzie żadnym odkryciem że ze COVID-19 dał o sobie znać większym bądź mniejszym skutkiem w każdej dziedzinie życia. Nastąpiła zmiana w sposobie nauczania, uczenia się i pracy. Ten efekt nie ominął także Moodle™. Jak koronawirus wpłynął na Moodle™?

Na łamach portalu moodle.com została opublikowana infografika gdzie zespół Moodle™ podsumował wszystkie liczy związane z ich produktami i usługami. Na podstawie tego powstało zestawienie zmian jakie zaobserwował na świecie od czasu wybuchu pandemii. Co prezentują te dane?

  1. Coraz więcej platform Moodle
  2. Przygotowania do e-learningu
  3. Nauczanie online jest łatwe
  4. Nauka na telefonie i tablecie
  5. Aktywizacja Moolderów
  6. Zapotrzebowanie na Moodle
  7. Podsumowanie

Coraz więcej platform Moodle™

Szkoły, uniwersytety i placówki edukacyjne tworzenia środowiska uczenia się online. Prawie 50 000 nowych platform Moodle™ zostało zarejestrowanych od marca 2020 r.

Przygotowania do e-learningu

Nauczyciele i administratorzy przygotowują się do przejścia na e-learning. 18 104 uczestników przeszkoliło się w kursie Moodle Admin Basics, z czego 14 174 z nich rozpoczęło naukę podczas, gdy ograniczono możliwość wychodzenia z domów i zostały zamknięte podmioty świadczące usługi edukacyjne, w tym szkoły i uczelnie.

Nauczanie online jest łatwe

Moodle™ dostrzega jak ważne jest zrozumienie że nauczanie online jest łatwe.
Dlatego Moodle™ ponownie uruchomił kurs dla nauczycieli Learn Moodle Basics w marcu w ramach witryny learn.moodle.org. Od tego czasu wzięło w nim udział 4 263 nauczycieli z całego świata.

Nauka na telefonie i tablecie

Zapotrzebowanie na mobilne uczenie się wzrosło dlatego, że więcej uczniów pracuje w domu. Aktywnych urządzeń z aplikacją Moodle™ w ostatnim miesiącu było 4 504 000, podczas gdy rok temu ta liczba wynosiła 1 305 000. W rezultacie że to wzrost o 245%!

Aktywizacja Moodlerów

Społeczność Moodle™ jest bardziej aktywna niż kiedykolwiek.
15 milionów nowych aktywności powstało na zarejestrowanych platformach Moodle™ w ostatnim miesiącu porównując do poprzedniego miesiąca. Dodatkowo godnym uwagi jest fakt że na forum moodle.org przybyło średnio 2 200 nowych postów tygodniowo w marcu i kwietniu. Co pokazuje współprace i zaangażowanie społeczności Moodle.

Zapotrzebowanie na Moodle™

Zapotrzebowanie na środowiska zdalnej edukacji rośnie. Usługa Moodle Cloud ma 1,67 milion nowych uczestników podczas gdy w roku poprzednim ta liczba wynosiła 453 000.

Podsumowanie

Podsumowując nie da się zaprzeczyć że z pewnością pandemia COVID-19 rozruszała edukację zdalną i zmobilizowała do wykorzystywania platform takich jak Moodle™ w przekazywaniu wiedzy na odległość. Pozostaje liczyć że wiele z tych platform pozostanie już w użyciu nie tylko w dobie kryzysu, ale już na stałe w repertuarze szkół, uczelni i firm.

Więcej ciekawych statystyk można znaleźć na stronie stats.moodle.org

Poniżej oryginalna infografika:

Wpływ koronawirusa na Moodle infografika
Źródło: moodle.com